Wie is..?
Laat ik mij voorstellen: ik ben Mark Miedema en sinds ik voor de klas sta, mag ik werken in gemotiveerde teams die van goed onderwijs naar beter wilden. Helaas troffen we geregeld trainers die buiten de PowerPoint en een algemeen verhaal weinig kennis hadden. De afstand tussen de trainer en het werkveld was te groot, de afstand tussen de praktijk te groot. Dit maakte dat ik zelf de kennis ging opzoeken.
Door vrijwel ieder schooljaar een cursus of opleiding te volgen én de opgedane kennis zelf in de praktijk te brengen, heb ik een brede kennis opgebouwd. Door de school achter een vraag te leren kennen, creëren we samen een oplossing of scholing op maat.
In de praktijk zie ik dat op veel scholen de A/I groep uit groep 3 door de jaren heen vaak krimpt of zelfs verdwijnt. Hier zit enorme potentie maar helaas ook enorm veel verloren rekenplezier. Als leerkracht in de bovenbouw heb ik het geluk gehad om veel van deze leerlingen weer ‘aan te mogen zetten’.
Sinds enkele jaren werk ik als (adjunct-)directeur, daarnaast geef ik nog altijd met veel plezier les. Vanuit de rol als directeur merk ik het belang van goede probleemanalyses; te vaak willen we snel bezig met een oplossing.
Naast dit werk haal ik enorm veel plezier uit scholen ondersteunen bij de implementatie van een methode en het verbeteren van rekenresultaten.
Wat kan ik voor jouw school betekenen? Ik maak graag kennis om de mogelijkheden te bespreken.
Tot snel!
Mark Miedema
